Přeskočit na hlavní obsah Chci vyšetření zraku

Renata Nyklová: Vybíravější jsou ženy, muži si vystačí i se zkouškou dvou modelů

Renata Nyklová: Vybíravější jsou ženy, muži si vystačí i se zkouškou dvou modelů

„Než si zákazník koupí brýle, vyzkouší v průměru 20 obrub. Vybíravější jsou ženy, muži chtějí mít rychle rozhodnuto,” popisuje vedoucí pobočky Běhounská Renata Nyklová. V Optice Richter pracuje 20 let a brýlové obruby pomohla vybrat 4 tisícovkám zákazníků.

Jaké značky brýlí jsou u zákazníků nejoblíbenější?

Mění se to. Dlouhodobě nejprodávanější je berlínská Mykita, kterou máme na pobočce Běhounská asi 10 let. Před pár lety jsme s velkým úspěchem do portfolia zařadili i dánské obruby Lindberg – ty aktuálně patří k nejprodávanějším. Obě jsou to optické značky propojující prvotřídní design s kvalitním technologickým zpracováním. Zákazníkům je rádi doporučujeme. Oblíbené jsou i barevné obruby Etnia Barcelona či žensky šarmantní Caroline Abram.

pani_nyklova_a_zakaznici_6.jpg

Jaké obruby byste doporučila zákazníkovi, který si přišel pro své první brýle?

Nejdřív musíme zjistit, jestli potřebuje brýle na čtení, na počítač či celodenní nošení. Všímáme si i stylu zákazníka – zda je oblečený sportovně či elegantně. Důležitá je barva očí, vlasů, tvar obličeje. Snažíme se i v tomto směru vzdělávat a kolegové na obou prodejnách proto absolvovali školení barevné typologie. U prvních brýlí většinou lidé sahají po univerzálních a spíše nenápadných obrubách, aby se jim hodily k většině oblečení.

A u druhých či třetích brýlí jsou ve výběru odvážnější?

Záleží hodně na typu a osobnosti každého člověka. Ale je těžké najít brýle, které se budou hodit úplně ke všemu. Je to jako s botami – zaběhat si taky nepůjdete v lodičkách. Pokud už zákazník ale nějaké brýle má, odváží se většinou u dalších brýlí do něčeho hravějšího a designově zajímavějšího.

lidberg_theo_3.jpg

Máte zákazníky, kteří k vám chodí téměř 30 let. Posouvá se jejich vkus při výběru brýlí?

Je to tak, řada zákazníků k nám chodí od dětství. A nyní přivádějí svoje děti. Postupem času jsou asi lidé odvážnější a začínají mít zájem i o značky jako jsou Theo – hravé a výrazné brýle, ve kterých je těžké nositele přehlédnout. Před 30 lety by po tak extravagantních brýlích v Česku asi nikdo nesáhl. Ale nemůžu paušalizovat. Vždy se to odvíjí od konkrétního člověka a jeho vkusu.

Odhadnout vkus zákazníka nemusí být jednoduché. Čím se řídíte?

Už z jeho vystupování poznáme, zda je extrovert a troufne si na výraznější brýle, nebo je spíše introvert, který raději zvolí brýle nenápadné. Řídíme se i oblečením a stylem.

lidberg_theo_2.jpg

Kolik brýlí si člověk průměrně vyzkouší, než najde ty pravé?

Asi okolo 20 brýlových obrub, často se ale vrací k těm, které seděly jako první. Další zkoušení probíhá pro potvrzení správnosti výběru. Muži většinou nechtějí s výběrem brýlí trávit tolik času, vyberou si z 10 vyzkoušených modelů. Někteří si vystačí i se zkouškou 2 brýlových obrub. Ženy jsou důkladnější, potřebují mít větší srovnání.

Roli ale hraje třeba i profese člověka. Technicky zaměřené zákazníky nadchnou brýle Mykita. Jejich konstrukce získala řadu patentů, mají odlehčené zpracování a neobsahují žádné šroubky. Oproti tomu kreativní profese včetně architektů jdou rádi do výrazných a designově zajímavých brýlí.

V nabídce máte více než 2 tisíce brýlí. Co když se nedokážu rozhodnout?

Pokoušíme se co nejlépe poradit, protože správný výběr obrub je i naše vizitka. S některými zákazníky se známe už déle, takže nám důvěřují a dají na naše rady. A pokud člověk váhá, necháme mu prostor a čas na rozmyšlenou. K rozhodování mu připravíme dobrou kávu. Nejdůležitější je, aby od nás odcházel spokojený a s příjemným zážitkem.

Přejít zpět
Přijďte si k nám změřit zrak
Rezervujte se online